Update drie - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van namisa - WaarBenJij.nu Update drie - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van namisa - WaarBenJij.nu

Update drie

Door: Namisa

Blijf op de hoogte en volg

04 November 2012 | Thailand, Sukhothai

Dag 20

Om 9.30 worden we opgehaald voor de twee daagse trekking. We zijn met zijn 10'en vier Belgen, drie Spanjaarden en een Australiër. We rijden eerst langs een markt waar we nog wat inkopen kunnen doen voor de aankomende twee dagen en voor sommigen drie dagen. Dan gaan we naar het oflifantenkamp. We maken een rit van een uur. Ik voel mij niet helemaal prettig om op de olifant te zitten. Alle trekkings waren met olifant rijden dus veel keus hadden we niet en om nou daar te blijven wachten is ook weer zo wat. Het is weer een ervaring erbij, maar er echt van genoten heb ik niet. We wilden eigenlijk ook nog naar een olifantenkamp waar ze goed worden behandeld maar dat is er helaas niet meer van gekomen. We rijden verder waar we naar een plek waar we onze lunch krijgen, wanneer deze op is beginnen we onze eerste trekking. We lopen richting een waterval deze is mooi. Voor wie wil kan gaan zwemmen. Ik heb deze vakantie mijn verkeerde bikini meegenomen het duurt heel lang voordat deze droog is, ik ga dus niet zwemmen. Na de waterval beginnen we aan de tweede en laatste trekking voor die dag. We eindigen in een dorpje. Het is leuk om te zien hoe de mensen daar wonen, heel anders dan wat ik gewend ben met thuis. We slapen met zijn allen in een ruimte waar we op een matje liggen. Om ons warm te houden die nacht hebben ze dekens neergeld. Wat ben ik blij dat ik mijn binnenslaapzak heb meegenomen, want ik houd namelijk niet echt van die denkens waar iedereen onder heeft gelegen. Wanneer iedereen zijn plekje heeft gevonden pakken de meesten een biertje en ik een cola en gaan we gezellig met zijn alles zitten en hebben we het over het drop waar we zijn en over de trekking. Het is een gezellige groep. We eten rijst, aardappelen met kip en pompoen, erg lekker! Het wordt in Thailand vroeg donker waardoor je het gevoel hebt dat het al laat is terwijl het nog vroeg is. Rond 21.00 gaan de meesten naar bed.

Dag 21

Het is een lange nacht, s' nachts is het nog best koud en de hanen beginnen al vroeg te kraaien om 6.30 ben ik al op en niet lang na mij staat de rest ook op. In de ochtend lopen we eerst weer naar een waterval. Hier zitten we weer een tijdje. Wanneer we weer terug zijn in het dorp lopen we onze laatste wandeling naar onze derde waterval ook deze is mooi net als de rest. Hier ga ik wel zwemmen voor nu maakt het niet uit dat mijn bikini nog nat is als we weer verder gaan. Op deze plek krijgen we ook onze lunch, dit krijgen we in een blad. Als laatste onderdeel van de trekking maken we een tocht op het water van een uur op een bamboovlot. Het is leuk maar niet zo leuk als in een rubberenbootje. En dan weer op naar het hotel.
Tijdens de trekking hadden we van gehoord over een leuk restaurant. Het leek ons leuk om daar die avond te gaan eten. We hebben genoeg gelopen maar helaas het restaurant hebben we nooit gevonden. We zijn toen gaan eten bij een restaurant op een bazaar waar ik nog wat leuke dingetjes heb kunnen vinden voor thuis.

Dag 22

Vandaag verlaten we Chiang Mai weer, maar voordat we vertrekken bezoeken we eerst nog een aantal tempels. In de middag nemen we de bus naar Sukhothai. De rit duurt 5 uur. Het lukt ons snel om een kamer te vinden. Kamer kost ongeveer 6 euro, geen geld. Het is dan misschien niet de beste kamer die je kunt bedenken, maar alles wat we nodig hebben is aanwezig. In het een van de reisgidsen die we mee hebben staat een restaurant, helaas valt deze een beetje tegen. Om de teleurstelling te verwerken drinken we ergens anders nog een cocktail en bestellen we een bord frietjes.

Dag 23 (vandaag)

Wij zitten in het nieuwe gedeelte van Sukothai. Vandaag gaan we Sukhothai Historical Park dit zit in het oude gedeelte van Sukhotai en ligt ongeveer 12 kilometer bij elkaar vandaag. We nemen een busje. We huren een fiets en nemen ook een audiotour. Ik vind een beetje achtergrond informatie altijd wel leuk. Het is een mooi park. Als afsluiting trakteren we onszelf op een massage, qua prijs kan het nu nog :). We waren van plan om morgenochtend via Bangkok naar Koh Samet te gaan. Vandaag tijdens de lunch kwamen we er achter dat de laatste boot om 17.00 gaat. Shit, die kunnen we niet halen. Wat nu? De kamer hadden we al voor twee nachten betaald. Er zit niets anders op vanavond de bus al naar Bangkok te pakken. Zo veranderd er nog wel eens wat op het laatste moment in ons programma, dat is het voordeel (of nadeel) als je zelf reist je kan op elk moment je programma wijzigen

  • 04 November 2012 - 15:13

    Lisette:

    Super om weer een nieuw verhaal te lezen. Je schrijft leuk! Komen er ook nog een paar foto's bij, dan lijkt het net of we bij je zijn;) Geniet nog van jullie laatste week! X van ons

  • 04 November 2012 - 15:13

    Lisette:

    Super om weer een nieuw verhaal te lezen. Je schrijft leuk! Komen er ook nog een paar foto's bij, dan lijkt het net of we bij je zijn;) Geniet nog van jullie laatste week! X van ons

  • 04 November 2012 - 15:15

    Jan En Janneke:

    Hoi Namisa en Martijn,

    Wat een verhalen en belevenissen! Jullie maken ook van alles mee. Het is goed om daarbij wel wat flexibel te zijn, zoals blijkt: niet alles is zo georganiseerd als in Nederland.
    Veel plezier nog jullie laatste dagen.

    Groejes,

    Jan en Janneke.

  • 04 November 2012 - 15:15

    Jan En Janneke:

    Hoi Namisa en Martijn,

    Wat een verhalen en belevenissen! Jullie maken ook van alles mee. Het is goed om daarbij wel wat flexibel te zijn, zoals blijkt: niet alles is zo georganiseerd als in Nederland.
    Veel plezier nog jullie laatste dagen.

    Groejes,

    Jan en Janneke.

  • 04 November 2012 - 16:11

    Mark En Loes:

    Hoi Namisa !!

    Leuk wat meer details over je reis te kunnen lezen :-)
    Wij gaan hier weer onder een dekentje kruipen... Geniet er nog van :-)

    Liefs

  • 04 November 2012 - 16:34

    Alma:

    Een regenachtige herfstige dag hier in Nederland. Met jullie verhalen gaat t zonnetje een beetje weer schijnen.
    Geniet van jullie laatste dagen xxx Alma

  • 05 November 2012 - 01:50

    Sonja De Groot:

    Heerlijk om het verslag te lezen. Lijkt mij mooi om op een olifant te zitten. Wat een mooie reis krijg er ook zin in en straks als ik jullie verhalen hoor ben ik misschien verkocht. Fijne dagen nog , geniet er nog van.

  • 06 November 2012 - 22:38

    Jody:

    Wat een leuke verhalen!!! Je maakt zoveel mee. Je maakt me helemaal jaloers. Geniet nog van de laatste dagen!!! Ik mis nog wel foto's.

  • 07 November 2012 - 13:06

    Miranda:

    Wauw namis, wat een belevenissen! Echt gaaf allemaal! Geniet nog goed van je laatste dagen en een goede terugreis alvast toegewenst! Tot snel weer! Liefs Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Sukhothai

Backpacken door Thailand

28 dagen reizen door Thailand

Recente Reisverslagen:

15 November 2012

Back in town

04 November 2012

Update drie

31 Oktober 2012

Update twee

23 Oktober 2012

Eerste update

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 4936

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 09 November 2012

Backpacken door Thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: