Update twee - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van namisa - WaarBenJij.nu Update twee - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van namisa - WaarBenJij.nu

Update twee

Door: Namisa

Blijf op de hoogte en volg

31 Oktober 2012 | Thailand, Chiang Mai

Wat leuk om jullie reacties te lezen! Ik ben onder tussen weer een verder waarin ik weer een hoop beleefd heb.


Dag 12


Het is mij gisteren niet meer gelukt om een kaartje voor de slaaptrein naar Bangkok te kopen. Op internet waren alleen nog kaartjes beschikbaar voor de 3e klas, ECHT niet dat ik twaalf uur ga zitten in de trein. In het internetcafe waar ik zit zeggen ze dat ik de volgende dag terug moet komen omdat het bureau waarmee ze contact hebben dan open is. Zo gezegd zo gedaan sta ik de volgende ochtend om 09.00 weer bij het café. Hij belt eerst voor een vliegtickt.....deze wil ik helemaal niet want dan kom ik diezelfde avond nog aan en ik wil juist de volgende ochtend vroeg aankomen. Dan belt hij voor de bus, deze zit helaas al vol......wat nu. Ik ga terug naar mijn eigen verblijf. Daar aangekomen zie ik de twee jongens weer waar ik eerder mee in Kha Tao heb gegeten, zij gaan de trekking van twee dagen doen die ik ook eerder heb gedaan. Na informatie gevraagd te hebbben bij Jungle Huts, daar zit ik, besluit ik zelf met de public bus te gaan. Deze bus is goedkope als ik een mini van laat komen. Achteraf gezien zijn dit precies dezelfde busje:). Als toerist wordt je ook overal afgezet.

Wanneer ik wil gaan ontbijten kom ik drie jongens tegen die hier ook verblijven, ik vraag wat ze gaan doen vandaag. Het blijkt dat zij ook naar Surat Tani gaan en een van hun gaat ook naar Bangkok. Ik vraag of het goed is als ik met hun mee reis, dat is prima alleen komt het busje al wel bijna. Gelukkig had ik al mijn spullen al klaar liggen en hoefde ik ze alleen nog maar in de tas te stoppen. Net op tijd kom ik terug bij het restaurant. Ik zeg mooie timing. Greg moet ook naar Bangkok, we stappen samen uit bij het treinstation en wat blijkt daar zijn nog wel gewoon kaartjes te koop voor de trein dit is een hele geruststelling! De trein gaat pas om 18.37 we hebben dus nog wel even. We gaan met de bus naar de stad, dit is nog drie kwartier rijden, daar kunnen we bij toeval onze tassen bij de TAT (toeristenbureau) laten. Het stadje is niet heel spectaculair, maar gelukkig kan ik samen met iemand wachten. De bus terug gaat erg langzaam we zitten in spanning of we wel de trein zullen halen, gelukkig is dit wel het geval om 18.15 komen we aan. In de trein slaap ik onder en Greg boven. De kaartjes voor boven zijn iets goedkoper omdat je dan meer last hebt van het licht. Wanneer de trein gaat rijden worden al veel banken omgetoverd tot bedden. Wij vinden het nog veel te vroeg en wagen ons aan een potje regenwormen. Hij vindt het spel erg leuk. Wanneer wij het ook zat zijn zoeken we iemand die ook onze bedden klaar maakt zodat wij lekker kunnen gaan slapen in de trein die soms lekker heen en weer wiebelt en soms weer stopt zodat er mensen in de trein of uit de trein kunnen stappen. In totaal stopt deze trein nog wel 19 keer nadat wij zijn ingestapt.


Dag 13


Rond 06.50 komen we aan in Bangkok en ga ik naar het station waar ik met Martijn heb afgesproken. Ik wacht daar in een Starbucks, dit is echt heel vervelend, waar ik lekker aan het lezen ben totdat Martijn komt. Het is leuk dat ik vanaf samen ga reizen als was het ook leuk om alleen te hebben gereisd. Het is leuk om Martijn weer te zien en nadat we hebben bij gekletst gaan we op weg naar Kanchanaburi. We nemen de localbus, de rit duurt ongeveer 2/2,5 uur. We vinden er een leuk plekje op het water. De kamer heeft airco en dat heb ik geweten want die avond voelde ik mij al niet lekker worden. De dagen daarna was ik dan ook flink verkouden. Stom! Ik weet dat ik ziek wordt als ik een kamer met airco neem. We genieten van het mooie weer, het weer is hier heel anders dan in het zuiden, en lopen naar de beruchte brug.


Dag 14


We beginnen de dag met een massage, dit is pas mijn eerste! Daarna nemen we een kijkje op de begraafplaats. Terug gaan we weer met de localbus en vragen wij of ze ons bij het station kunnen afzetten. We vertrekken snel dus wij denken dat we tijd genoeg hebben om in Bangkok te komen en de trein te halen die ons naar Chiang Mai moet brengen. Helaas, hoe later het wordt hoe meer we het besef krijgen dat we onze trein wel eens zouden kunnen gaan missen. Het is erg druk op de weg en we komen amper vooruit. We missen dan ook onze trein ook al waren we op tijd geweest hadden we nog onze trein gemist want hoewel we duidelijk hebben aangegeven dat we naar het treinstation moesten heeft hij ons afgezet bij het busstation! Lekker Dodo ook. Gelukkig kunnen we hier wel een bus nemen naar Chiang Mai. Wij zijn de enige toeristen in deze bus, dat is ook wel weer leuk. We krijgen een zakje met koekjes en jelly, dit wacht nog steeds om allemaal opgegeten en gedronken te worden en er wordt een film gedraaid in het Engels en engelse ondertiteling, super maar vond het al wel raar. Helaas naar een paar minuten gaat de taal toch over in het Thais, terwijl deze mensen volgens mij niet naar de film kijken. In de bus staat de airco ook flink aan en is het behoorlijk koud. Normaal kleed ik mij altijd op een bus maar we zouden met de trein gaan, dus ben ik helaas mijn sokken vergeten te pakken en een lange broek aan te trekken.


Dag 15


In Chiang Mai aangekomen pakken we meteen de bus door naar Pai, dit is een rit van ongeveer 4 uur. Pai ziet er gezellig uit. Hier kan ik wel een paar dagen blijven. We slapen in een leuk huisje. Deze middag nemen we een voet, hoofd, nek en rug massage, HEERLIJK en daarna eten we heerlijke pizza. We zijn best moe van de reis die avond liggen we er dan ook vroeg in.


Dag 16


We willen eigenlijk deze dag een scooter gaan huren, maar besluiten toch die middag een kookcursus te gaan doen. We zijn met zijn vieren, nog twee andere Nederlanders. We gaan vijf gerechten maken, al heeft zij een gerecht gemaakt en keken wij toe hoe zij dat deed, zal dat helemaal de bedoeling geweest zijn? Het was wel het lekkerste van allemaal Sticky rice met mango, jammie. Tussen het maken van de gerechten door zijn we naar de lokale markt geweest en liet zij ons verschillende dingen proeven en vertelde zij over de producten erg leuk. S' avonds zitten we aan de wijn en spelen we spelletjes.


Dag 17


Vandaag huren we scooter om zelf door Pai heen te rijden. Ieder zijn eigen scooter natuurlijk:). Het is even wennen want de laatste keer dat ik op een scooter reed was is Bali. Maar na wat gewenning vind ik het weer helemaal leuk. We rijden naar een uitkijkpunt, waterval, hot spring en nog een uitkijkpunt waar we ook de zon onder zien gaan, erg mooi. Elke avond heb je gezellige markt in Pai. We lopen daar overheen en proeven een aantal dingetjes zoals, wat lijkt op een hamburger maar het is bruine sticky rice met suiker en melk erg lekker, ze hebben ook sushi deze smaakt ook heerlijk.


Dag 18


We gaan richting Chiang Mai. De busreis gaat een stuk sneller maar we rijden nu dan ook naar beneden :). Bij het busstation willen we met de taxi maar die wil niet op de meter rijden beetje jammer. We gaan weer met het lokale vervoer en dat gaat ook weer prima. We bekijken een paar hotelletjes voordat we er een uitzoeken. Dat is het fijne als je van te voren niet hebt geboekt. Je kunt dan ter plaatste het leukste hotel uitzoeken. We zitten in super goedkoop hotel, maar super mooi en ze hebben een Zwembad!!!!! We besluiten eerst alles te regelen voor de komende dagen. Wanneer dat is geregeld gaan we terug naar het hotel om even te luieren. s' Avonds gaan we naar de Night Bazaar om daar te eten. Ze hebben daar genoeg souveniers wanneer je daar naar op zoek bent.


Dag 19 ( vandaag)


We hebben een zipline geboekt bij jungle flight. We gaan door de bomen heen vliegen. Er leuk. Alles ziet er goed en veilig uit. Tijdens het vliegen is het uitzicht bijzonder mooi. Morgen staat op het programma een tweedaagse trekking, daar ben ik erg benieuwd naar.



Tot later!!!

  • 31 Oktober 2012 - 13:28

    Alma:

    Lieve schat, waarom wacht je 8 dagen met schrijven????
    We zitten aan je mail gekluisterd, met name Emma vindt t erg leuk en spannend wat je allemaal meemaakt.
    ( Nee he, zit toch niet ook in t bloed, al dat reizen, arme Mama )
    Veel plezier, genieten doe je nooit met mate meid.

    Dikke knuffel uit Hoogeveen

  • 31 Oktober 2012 - 14:04

    Mieke Van Os:

    Hoi Namisa,

    Super dat je het zo naar je zin hebt, dit wordt echt een onvergetelijke reis! Mooie foto's ook op Facebook, zo kunnen wij ook een beetje mee genieten.

    We kijken erg uit naar jouw reisverslagen, leuk dat je daar tijd voor maakt.

    Een hele goede reis nog verder, en ook veel groeten van je vader.

    Mieke

  • 31 Oktober 2012 - 14:20

    Christel:

    Hoi Namisa,

    Wat een spannende verhalen! En vreselijk leuk. Heel veel plezierbijhet vliegen door de bomen.

    Groetjes, Christel

  • 31 Oktober 2012 - 22:55

    Tante Helma:

    Hoop voor jullie dat jullie nog hele leuke dingen meemaken, want deze reis kan, als ik de verhalen lees, al niet meer stuk.

  • 01 November 2012 - 01:01

    Oom Theo:

    Ik vind het super wat je doet en het is een mooie en goede ervaring.
    Leuk dat je de eerste tijd alleen heb gereisd en daarna met Martijn samen. Zo leer je elkaar goed kennen.

  • 01 November 2012 - 02:47

    :

    Leuk dat Emma zo mee leeft! Ik zal het volgende berichtje sneller plaatsen.

  • 01 November 2012 - 02:47

    :

    Leuk dat Emma zo mee leeft! Ik zal het volgende berichtje sneller plaatsen.

  • 01 November 2012 - 09:02

    Aletta:

    Wat leuk om te lezen! Heel veel plezier met z'n tweeën!

  • 01 November 2012 - 09:07

    Zusje:

    leuk zusje

    al je verhalen ook al hebben we gewoon app contact

    benieuwd naar de je laaste dagen verhalen

    veel plezier nog

    Kus S & S

  • 02 November 2012 - 16:56

    Sonja De Groot:

    Inderdaad wij volgen de reis bijna dagelijks via apps. Daarnaast het reisverslag lezen is super. Kijk uit naar het volgende verslag

  • 07 November 2012 - 09:43

    Janice:

    Leuk je reisverslagen Namisa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Backpacken door Thailand

28 dagen reizen door Thailand

Recente Reisverslagen:

15 November 2012

Back in town

04 November 2012

Update drie

31 Oktober 2012

Update twee

23 Oktober 2012

Eerste update

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 4930

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 09 November 2012

Backpacken door Thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: