Eerste update - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van namisa - WaarBenJij.nu Eerste update - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van namisa - WaarBenJij.nu

Eerste update

Door: Namisa

Blijf op de hoogte en volg

23 Oktober 2012 | Thailand, Ban Khao Lak

Zeven maanden heb ik moeten wachten totdat ik in het vliegtuig kon stappen om vier weken door Thailand te gaan backpacken. Wie had toen gedacht dat ik geen vier weken maar twee weken alleen zou reizen. En toen was daar de dag......met Martijn, mijn moeder, zus en nichtje reden we richting schiphol. Spannend, nu ging het allemaal toch echt gebeuren dat ik in mijn eentje op reis ging. Veel tijd achter de douane had ik niet voordat ik moest boarden. Ik vloog eerst met een klein vliegtuigje naar Helsinki om vanuit daar naar Bangkok te vliegen. Omdat ik op schiphol geen tijd meer had voor de starbucks en er in Helsinki langs een liep bestelde ik nog voor mijn vlucht een lekkere kop koffie. Ik had een plek bij het raam :). De films tijdens de vlucht vielen helaas een beetje tegen. De vlucht zelf viel mee.

Dag 2
Op Bangkok aangekomen kreeg ik het slotje niet meer open van de flightbag.......wat nu?? Gelukkig heb ik mijn tas eruit kunnen krijgen. Met de trein ben ik naar de stad gegaan en vanaf het laatste station ben ik met de taxi naar mijn hotel gegaan. Ik ben blij dat helemaal goed is gegaan. Het is toch wel spannend om alleen te reizen en ook dus alles alleen uitzoek. Mijn kamer was nog niet klaar, ik ben toen een rondje gelopen en op zoek gegaan naar een fietstocht. In Nederland had ik op internet gelezen over de Co van Kessel tochten. Ik besloot om deze te boeken voor de volgende dag.

Dag 3
De fietstocht door Bangkok was top!!! Het is super leuk om met de fiets Bangkok te ontdekken. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Later die avond zijn we met het fietsgroepje nog wat wezen drinken, dit was erg gezellig.

Ik verspring ondertussen wat met tussen de dagen.

dag 5
Ik kom aan op Koh Tao, hier heb ik een aantal dagen gedoken. Het is erg leuk om weer in het water te zijn maar eigenlijk ook wel eng, want het is toch wel weer even geleden dat ik heb gedoken. Ik wilde eigenlijk cursus gaan doen maar ik besluit om voor de fun duiken te gaan. Het is ook wel lekker om alleen maar te duiken en mooie dingen te zien ipv dat ik moet leren :). Hier ontmoet ik leuke mensen en elke avond op een meisje na eet ik met andere mensen.

dag 8
Na een hele dag reizen kom ik aan in Khao Sok. PPPfff wat was dat een lange rit zeg! Hier vind ik nadat de rest van de backpackers is afgezet bij een ander hotel ook een kamer bij Jungle Huts. De kamer is prima. Ik slaap daar een nacht. De volgende dag vertrek ik naar het meer 65km verderop. Daar blijf ik twee dagen en een nacht. Ik slaap in een hutje met een ander Nederlands meisje. Ik hoorde van de buren dat er bij hun een rat op visite was geweest, gelukkig hadden wij die niet! Helaas laten de dieren zich in het regenseizoen niet zien en hebben we behalve apen geen andere dieren gezien. Vandaag ben ik zelf het park in geweest, maar dat doen ook niet meer vanwege de bloedzuigers. Ik kreeg mijn been niet meer stil van het trillen omdat een bloedzuiger zich aan mij had vastgeleefd. Gelukkig had ik mijn spaanse held die het stomme beest van mij aftrok.

Voor nu houd ik het hier even bij, hopelijk tot snel!!

  • 23 Oktober 2012 - 15:33

    Margriet:

    Leuke belevenissen! Veel plezier en geniet lekker van alles, ontdekken is leuk!

  • 23 Oktober 2012 - 16:09

    SARITHA:

    leuk om dit te leen zusie

    hoe gaat het met je been hihihi

  • 23 Oktober 2012 - 18:22

    Sonja De Groot:

    Leuk om het reisverslag te lezen . Je had zeker lekker bloed voor de bloedzuigers

  • 23 Oktober 2012 - 19:06

    Alma:

    Heee Namisa,

    Wat super om je zo te kunnen volgen, erg benieuwd naar de volgende verhalen.

  • 23 Oktober 2012 - 19:38

    Ilona:

    Ontzettend leuk om hier te kunnen lezen wat je allemaal meemaakt. Mijn dochter heeft dat destijds ook gedaan toen ze in Dublin stage liep. Daarna heeft ze er een fotoboek van laten maken.

  • 23 Oktober 2012 - 20:40

    Lisette:

    Leuk om zo op de hoogte te blijven van je avonturen!! Geniet ervan, lekker je eigen plan trekken en straks samen.
    Dikke x

  • 23 Oktober 2012 - 20:54

    Tante Helma:

    Wat heerlijk om zo'n reis te maken.
    Lijkt me fantastisch.
    Wens ook Martijn een fijne vakantie.
    Met z'n tweeen is het natuurlijk nogggggg leuker.
    P.S. ik ga je reis vanaf nu ook zo volgen.

  • 23 Oktober 2012 - 23:10

    Jan En Janneke:

    Hoi Namisa,

    Leuk om jou zo te volgen. Het lijkt prachtig en je hebt in een week al heel wat mee gemaakt. Vanaf (over)morgen hopelijk dubbel plezier!

    Groetjes,

    Jan en Janneke

  • 24 Oktober 2012 - 18:55

    Jody En Jaimy:

    Hoi Namis,

    Leuk dat je ook een site hebt, kunnen we je nog meer volgen. Het is jaimy gelukt om kaartjes te krijgen voor Najib 15 dec half 8. Ik hoor dat je veel verschillende mensen ontmoet, wat ontzettend leuk! Morgen zie je Martijn en gaan jullie lekker samen reizen. Ik blijf je volgen..

    Hele dikke kus en een hele dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Khao Lak

Backpacken door Thailand

28 dagen reizen door Thailand

Recente Reisverslagen:

15 November 2012

Back in town

04 November 2012

Update drie

31 Oktober 2012

Update twee

23 Oktober 2012

Eerste update

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 4931

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 09 November 2012

Backpacken door Thailand

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: