Back in town - Reisverslag uit Houten, Nederland van namisa - WaarBenJij.nu Back in town - Reisverslag uit Houten, Nederland van namisa - WaarBenJij.nu

Back in town

Door: Namisa de Groot

15 November 2012 | Nederland, Houten

Dag 23

Nadat ik deze blog weer had bij gewerkt gingen we wat eten. Het restaurant van de vorige avond vond ik niet echt een succes, dus ik hoopte vanavond op een leuker plekje om te eten. Dat is gelukt. We dachten in eerste instantie dat er weinig in Sukhotai te beleven was, maar dat viel uiteindelijk toch nog mee. We liepen de straat iets door en daar kwamen we uit bij leuk straat tentje het was er druk met toeristen maar ook met Thaise mensen. Het eten was er erg lekker en we zaten heel leuk. Missie geslaagd voor het eten die avond! Daarna hebben we nog wat rond gelopen en hebben we bij kraampjes lekkers gekocht. Geen idee wat het allemaal was maar het smaakte goed.
Rond 21.30 vol waren we klaar om te vertrekken het wachten was alleen nog op de TukTuk. Bij het busstation aangekomen bleek dat de bus van 23.00 uur vol was :(. Oei dat is niet handig want wij moesten echt die avond een bus hebben richting Bangkok zodat morgen op tijd richting Ko Samet konden gaan. Gelukkig was er in de bus van 22.10 uur nog wel plek het enige nadeel van deze bus dat niet we niet naast elkaar konden zitten, maar ach we hadden een bus gevonden dus ik was allang blij. Martijn baalde wel wat meer, want hij had al bedacht lekker tegen mij aan te kunnen slapen in de bus.

Dag 24

Om 05.00 uur komen we aan op het busstation in Bangkok. We zien alleen maar Thaise mensen, dat wordt weer een uitdaging om een bus te vinden die ons brengt waar we naar toe willen. Gelukkig vinden we al snel een bus die ons naar Ban Phe brengt. Ik moet zeggen dat vinden van vervoer ons elke keer nog goed afgaat. We moeten even wachten voordat we vetrekken. Om 10.30 uur hebben we dan eindelijk een boot naar Ko Samet. Deze overtocht kost maar 50 Bath. We kunnen er ook voor kiezen om de speedboot te nemen die doet er 10 minuten over maar kost dan ook 400 Bath. Het is een mooie overtocht. Daar aangekomen brengt de taxi ons nog niet meteen naar ons hotel, hij wil eerst wachten tot er nog een boot is aangekomen zodat hij meerdere mensen kan vervoeren. We hebben de boekjes weer uitgebreid uitgespit om ervoor te zorgen dat we bij een leuk hotel uitkomen. De laatste dagen hadden we bedacht dat we dan luxe wilde overnachten eenmaal aangekomen viel het hutje een beetje tegen. Het was een prima huisje maar het had niet de luxe die graag wilden. En dan is het super makkelijk dat je nog niets hebt geboekt. Martijn en de backpacks liet ik achter om even een kijkje te nemen of ik anders kon vinden. Mijn zoektocht leverde een mooie kamer op twee hoog met uitzicht op de zee. De kamer was super luxe. Wat opleverde dat wij super blij waren. Nadat de kamer was ingericht zochten we een plekje op het strand om te relaxen en natuurlijk om nog even flink bij te kleuren. Helaas is er geen zon meer op dit strand na 15.00 uur. Wat betekende dat we dan terug naar de kamer gingen ons douchte van de (stinkende) zee en ons nestelde op bed om heerlijk film te kijken. Die avond hebben een verlate maaltijd aan een bar waar we heerlijke frietjes en een broodje en een hamburger eten.

Dag 25

Wat zullen we vandaag eens gaan doen? NIKS. Na het ontbijt volgen we hetzelfde programma als gisteren. s' Avonds eten we heel leuk op het strand. We bestellen bbq wat ons heerlijk smaakt. Dit is echt vakantie!

Dag 26

Wat staat stond er vandaag op het programma. Weer helemaal niks behalve dat we weer kunnen inchecken voor de terugreis, hier willen we eigenlijk nog helemaal niet aan denken.

Dag 27

We gaan weer op naar Bangkok. We worden afgezet met de taxi. Ze hanteren daar als jij de enige bent die met de taxi wilt dat je dan wel voor een hele taxi mag betalen. Het lijkt ons wat ver lopen terug naar de haven, maar dit viel achterafgezien nog best mee.
In Bangkok gaan we naar de wijk Sukomvit, hier is ook het restaurant Long Table waar we die avond willen gaan eten. De hotels zijn hier wat schaars maar het lukt ons toch om een geschikt hotel te vinden. Als afscheid eten we onze lunch bij een straat tentje en nemen we onze laatste massage, dat zal ik gaan missen.
Long Table is een restaurant dat zich op de 25e bevindt. We bestellen een fles wijn, eten heerlijk en dat allemaal terwijl we genieten van een geweldige skyline. Tja en dan breekt toch echt de laatste nacht aan......Ik wil niet slapen, want dat betekent dat de vakantie er echt bijna op zit!!

Dag 28

De laaste dag. Het is voorbij. Ik heb vier weken van Thailand mogen genieten. Dit was een ervaring om nooit te vergeten!!!! Ik ben het voor het eerst in mijn leven vier weken van huis geweest, dit was de eerste keer dat ik alleen vloog naar de andere kant van de wereld en waar ik mij alleen moest zien te redden de eerste dagen. Ik kan niet anders zeggen dat ik dit super tof vond om te doen en eigenlijk ook wel stoer. Helaas alles komt aan alles een einde en zo nu ook aan deze reis. Op weg naar het ontvangst comité op Schiphol!!

• 15 November 2012 - 20:45

Jan En Janneke Dijkhof:

Fijn dat jij en jullie het super hebben gehad, maar ook goed dat jullie weer terug zijn.
    We hebben een aantal verhalen al rechtstreeks gehoord, maar het is toch leuk om deze belevenissen ook nog te kunnen lezen. Mooi dat je daarvoor de tijd hebt genomen.
    Nu maar weer wennen aan het Nederlandse ritme, het klimaat e.d. Dat zal ook wel lukken, want gelukkig hebben jullie de foto's nog..........

Groetjes,

Jan en Janneke

• 16 November 2012 - 10:55

Sonja:

Weer genoten van het reisverslag, jammer dat het nu is afgelopen. Aan de andere kant is het ook weer fijn om thuis te zijn na opgepast te hebben op Luna, wat ook gezellig was.